Övriga plan 2013-08-27

http://lagmansnatursida.se/dbarkiv/2013/vecka35/db13aug27.htm
 
Ett gammalt svenskt plan fanns med, en GW38. Ett plan tillverkat 1938 av Götaverken i Gbg.
 
 
 
När jag såg detta plan tänkte jag på mina gamla Bigglesböcker. När piloten skulle köra till startplatsen fick han köra i sicksack för att kunna ha en överblick över vägen men sedan upp i luften var det inga problem. Tvåsitsigt plan.
 

Ett modert tvåsitsigt plan som vi tog en längre tur med. Det var ett DA-plan. DA= Diamond Aircraft, är även namnet på företaget som tillverkar det.

 

Vårgårda samhälle.
 

Vi har vid ett par tillfällen köpt flygfoto över vår gård. Flygfoto kostar pengar. Jag kommer aldrig mer att köpa ett flygfoto. När jag vill ha ett flygfoto ser jag till att det är "städat" på marken, precis som jag vill att det ska se ut. Sedan hyr jag en flygtur, tar med min dotter med sin kamera och vips har man fixat ett flygfoto som man själv vill ha det till ett mycket billigare pris.

 

Alingsås med Mjörn.
 

En motorseglare.

 

 

Tvåsitsigt segelflygplan.

 

 

 

Kommentera här: