NV3 2011-06-15

Det har varit en trevlig upplevelse att ha haft denna klass i tre år. Det har blivit ganska många MVG för det har varit en flitig och duktig klass. I miljökunskapen glorde vi t.ex. ett arbete om utrotning som vi fick en professor att skriva ett förord till. Det är första gången detta har hänt för mig.


I måndags var de hemma hos mig och vi tog den klassiska skogpromenaden. En del fick höra tals om vad en ”fägata” är för första gången. Jag fick visa mina moränåkrar och min blomsteräng som jag har berättat om för dem på vissa lektioner. Några elever var inte vana att vara ut i skog och mark märkte jag. De var väldigt rädda för myror i skogen.


Här gissar de på lummer



Å dessa myror.

 

Efter promenaden var det passande med lite tårta o dricka.

 

Vi hade tur med vädret.

 

I morgon är det studenten vilket brukar var en trevlig föreställning och på fredag är det studentbalen som jag brukar gå på när det är min egen klass som tar studenten.

Har inte skrivit i min blogg under den sista veckan. Det har varit en stressig vecka med många betyg som ska sättas och betygsamtal. En del elever som inte hade gjort klart vissa saker o prov under höstterminen kom nu och ville ha allting klart. Men nu är det över och i morgon och på fredag kan man ta det lugnt.

Kommentera här: